Cum sa alegi numele de domeniu potrivit

Sunt o multime de metode prin care poti sa iti faci aparitia in mediul on-line: retele de socializare (Facebook si Twitter), magazine on-line (gen Emag), retele de comert ( precum OLX) etc.

Orice metoda ai alege pana la urma, ca si companie serioasa trebuie sa ai o prezenta puternica pe internet, iar asta o poti face alegand numele de domeniu potrivit.

Se inregistreaza aproximativ 80.000 de domenii noi in fiecare zi, nu astepta prea mult pana sa iti alegi si tu unul.

Mai jos vei gasi cateva idei care te vor ajuta sa iei decizia cea mai buna.

Limiteaza-te la idei simple

In timp ce poti cumpara o multime de domenii in acelasi timp, iar apoi sa le redirectionezi catre altele, este mul mai comod sa incepi cu un domeniu simplu, bine definit, care sa te reprezinte pe tine sau afacerea ta.

Gandeste-te la site-urile pe care le accesezi zilnic. Ce caracteristica aparte are numele lor? Sunt simple sau complexe? Incearca sa gasesti si pentru afacerea ta aceiasi parametri.

Oricine sa poata sa il pronunte usor

Exista o multime de idei creative de a scrie un nume de domeniu, dar nu oricine are bugetele unei retele de televiziune sau unei campanii media, care ajuta publicul sa pronunte numele corect. Cand alegi numele domeniului, incearca sa faci un “test radio” cu prietenii sau cineva apropiat. Testeaza-i daca pot sa pronunte numele corect, dupa ce l-au auzit. Daca da, esti pe calea cea buna.

Are legatura cu potentialii clienti sau cititori?

Numele unui domeniu trebuie sa-i inspire incredere cititorului sau clientului, cat mai repede. Poti alege un nume de domeniu care sa creeze incredere? E scurt si prinde repede? O persoana ar trebui sa retina numele site-ului, astfel incat sa poata sa ii spuna unui prieten. Acestea sunt motivele pentru care un nume de domeniu poate sa aiba un impact major.

Cum sa alegi cea mai buna extensie?

Sa presupunem ca ai ales deja cel mai bun, original, expresiv nume de domeniu. Felicitari! … asta daca e disponibil.

Poti verifica disponibilitatea oricand pe site-ul nostru, printr-un click aici .

Daca ti-e greu sa te hotarasti ce fel de extensie sa cumperi, atunci poti tine cont de urmatoarele:

.com e regele

Majoritatea numelor de domenii inregistrate in ziua de astazi sunt .com, iar majoritatea utilizatorilor sunt familiarizati cu aceasta extensie. Urmeaza imediat la gradul de popularitate domeniile .net si .org, iar lumea le alege pentru ca inspira incredere.

Exista extensii noi, lansate pentru industrii: .work, .travel, .bets etc. Daca preferi o extensie “exotica” ia in considerare publicul tinta, si asigura-te ca vor intelege ca de fapt extensia domeniului este un cuvant, si nicidecum un .com.

.ro e autentic romanesc

Chiar daca este semnificativ mai scump decat un domeniu .com, numele de domeniu .ro este proprietatea ta (conform reglementarilor in vigoare) si se inregistreaza pe o perioada nedeterminata. Avantajul e ca nu mai trebuie sa fii cu ochii pe data expirarii.

In plus, motoarele de cautare se folosesc de locatia si extensia domeniului cand afiseaza rezultate in cautari.

Marci inregistrate si branduri

Daca business-ul tau este marca inregistrata, atunci ar fi intelept sa iti cumperi si un nume de domeniu. Inainte sa faci asta, fa un studiu de piata si verifica sa nu incalci drepturile de autor ale unui alt proprietar.

O verificare simpla intr-o baza de date a marcilor inregistrate o sa te salveze de la un dezastru. Iar ca sa fii sigur ca nu o sa iti scrie cineva gresit numele si pentru integritatea brandului tau, iti recomand sa eviti folosirea cratimei cand alegi numele de domeniu.

Ultimul pas este sa verifici bine bine ca marca pe care ti-o doresti nu este inregistrata deja. Cel mai repede verifici pe o pagina de socializare (Facebook sau Twitter), in plus te poti asigura ca brandul este usor de gasit cand cititorii sau clientii vor sa te contacteze pe retelele de socializare.

Te intereseaza si mai multe sfaturi utile referitoare la domenii? Poti urmari un alt articol, postat cu aceeasi tema, aici.

Autor Brandusa Moldovan

Sunt membra a echipei Zooku Solutions, iar scopul meu este sa iti ofer informatii folositoare in desfasurarea activitatii, configurarea setarilor site-urilor sau aplicatiilor folosite de acestea.

Email | Web | Twitter | Facebook | Alte articole de

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *