Aducerea unor persoane pe un site este destul de dificila, in special datorita numarului foarte mare de site-uri care exista in acest moment. Sa convingi oamenii sa ramana pe site este alta discutie. Detinerea unui site cu aspect placut pe care oamenii stau cu placere este esential pentru realizarea de conversii, vanzari, pentru a avea mai multi fani si implicit mai mult trafic.

Exista diferite motive pentru care vizitatorii care ajung pe un site il parasesc si nu se mai intorc. Evident nu toate pot fii amintite in acest articol pentru ca tin de preferintele fiecaruia (culoare, asezarea continutului, tipul de continut etc), dar exista cateva motive comune care ii determina pe oameni sa evite un website.

1. Prea multe reclame

Nimic nu este mai neplacut decat un site plin cu reclame. Nimanui nu ii plac reclamele, dar in prezent este aproape imposibil sa le eviti, deoarece foarte multi detinatori de site-uri isi acopera costurile de intretinere, cu banii proveniti din aceste reclame. Nu iti cere nimeni sa elimini toate reclamele de pe site, dar trebuie astfel asezate incat sa nu irite vizitatorul. Exista foarte multe exemple pe internet de site-uri care la fiecare link accesat deschid o reclama, sau o seteaza sa acopere continutul etc.

2. Timp de incarcare indelungat

Un site care se incarca foarte incet este probabil principalul motiv pentru care majoritatea vizitatorilor pleaca. Traim intr-o perioada in care oamenii se asteapta sa obtina totul intr-un timp cat mai scurt. De ce sa astepte cateva secunde dupa un site sa se incarce, cand au alternative mai bune? Sa luam exemplul Black Friday… cu aceasta ocazie foarte multe site-uri au probleme de incarcare din diferite motive tehnice. Pe oameni nu ii intereseaza acest lucru, ei vor sa profite de oferta existenta la televizorul LCD. Daca ei simt ca pierd oferta, vor alerga spre un alt site si … adio vanzare.

Dupa terminarea unui website fiecare proprietar ar trebui sa investeasca timp in cautarea unor metode de a face site-ul mai rapid.

3. Lipsa claritatii

Oamenii viziteaza site-urile cu un motiv. Daca ajung pe o pagina care nu spune clar daca le indeplineste obiectivul, foarte multi vizitatori vor pleca.

4. Continut invechit

Continutul invechit nu indeparteaza doar vizitatorii, ci si motoarele de cautare. Oamenii vin pe site pentru informatii actualizate, iar site-ul are sanse mai mari sa apara in topul motoarelor de cautare daca are continut nou.

5. Incompatibilitate pe mobil

Tot mai multe persoane cauta pe telefon cand au nevoie de informatii rapide. Daca site-ul nu se afiseaza corect pe dispozitivul mobil, vizitatorul va cauta alt website care se afiseaza corect si ii ofera posibilitatea de a gasi cu usurinta informatiile de care are nevoie.

6. Lipsa mijloace de “Contact” si “Despre noi”

Afisarea unor mijloace de contact (email, telefon, formular de contact sau altele) pentru vizitatori este esentiala. Pe langa faptul ca oamenii au siguranta ca in caz de nevoie primesc asistenta, contactul genereaza conversii si vanzari. Intre vanzare si plecarea de pe site poate sa existe doar o intrebare simpla, care daca primeste raspuns va crea profit.

In pagina “Despre noi” vizitatorul poate sa vada cine esti, cu ce te ocupi si sa ia decizia daca sa foloseasca website-ul sau afacerea ta in functie de informatiile pe care le oferi. Aceasta pagina te ajuta sa construiesti incredere.

7. Popup-uri

Ferestrele popup de diferite forme sar in ochii vizitatorului imediat ce intra pe site si ii cer acestuia sa realizeze diferite activitati (ex. sa se inscrie undeva) inainte sa ajunga la informatia dorita. Acest procedeu va indeparta vizitatorul, pentru ca acesta nu are timp de astfel de cereri si va cauta informatia pe alt website. Un alt fapt este ca majoritatea vizitatorilor nu se vor inscrie sau abona la nimic pana nu sunt convinsi ca informatiile care le gasesc pe un site ii vor ajuta.

8. Sunet si video care pornesc automat

Sigur te-ai intalnit cu o astfel de situatie cand navigai in liniste pe internet si la intrarea pe o pagina a inceput “concertul”… nu stiai de unde sa opresti video-ul sau melodia si… ai parasit site-ul. Aceasta este reactia in majoritatea cazurilor, in special daca volumul boxelor este setat la nivel mai inalt.

9. Design slab si navigare grea

Pentru a convinge o persoana sa ramana pe un site trebuie sa ii dai motive. Daca in timp ce navigheaza pe site nu are in fata ochilor un design placut este greu sa o convingi pe acea persoana sa ramana mai mult. Dar design-ul placut nu ajunge… pe langa acesta intervine si usurinta cu care se utilizeaza un website. Acesta ar trebui sa fie intuitiv, astfel incat navigarea sa fie o placere.

10. Redirect-uri

Foarte multe site-uri practica aceasta tehnica de redirect. Cand faci click pe un link pentru a ajunge la informatia dorita, esti redirectionat spre o alta pagina care are in mijloc o reclama foarte mare. Utilizatorii nu vor sa fie deviati din drumul lor si vor incepe sa evite site-ul daca se intampla foarte des acest lucru.

11. Continut de calitate inferioara

Ce motive are un vizitator sa ramana pe un site in conditiile in care continutul nu este de calitate? Continutul slab inseamna informatii gresite, care nu sunt de incredere sau greseli gramaticale foarte multe care scot in evidenta faptul ca nu s-a acordat foarte mult timp scrierii articolului. Cand un vizitator observa foarte multi indicatori de acest gen stie ce trebuie sa faca… sa plece.

This article has 1 comments

  1. Zek

    Eu sincer, dintre toate cele spus mai sus de tine, urasc cel mai mult reclamele si popurile! Daca omul face abuz de reclame, deja imi dau seama ca acel continut e pus acolo doar de dragul de a fi pus, nu ca doreste sa informeze lumea! Am inteles: vrei sa pui 2-3 reclame, insa nu ni le bagi pe gat. Cele mai enervanta ar putea fi acele reclame care sunt puse sa stea fixe, adica cand dai scroll ele sa se tina dupa tine. 

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.