Atenție! Tentativă furt de date!

Dacă ai primit recent un mesaj cu titlul “Raportul termenilor și condițiilor” , urmărește cu atenție informațiile ce sunt solicitate.

Dacă e formatul e cel de mai jos, NU îl lua în considerare:

Identificarea elementelor suspecte

Am observat că circulă un nou email ce încearcă să sustragă parolele adreselor de email, urmând să le folosească pentru trimiterea de Spam sau viruși.

  • forma de salut de la început: “Apreciat” – nu e formă de salut, ci mai degrabă o traducere nereușită
  • “emailul Dvs nu a acceptat politica de confidențialitate” – o adresă de email nu poate accepta termeni și condiții, ci un utilizator.
  • greșeli de exprimare “că contul” sau cuvinte lipsă: “este necesar urmând mai jos” – nu se specifică acțiunea dorită
  • cel mai mare semn de avertizare e accesarea “termenilor” asociați unei adrese de email. Solicitarea unei parole este semnal major de alarmă.

Daca e să analizăm în ansamblu poate observa exprimarea ambiguă:

Apreciat,

Am observat că “[email protected] ” dvs. nu a acceptat politica noastră obligatorie actualizată a termenilor și condițiilor online și va fi deconectat de la serverul nostru domeniu.tld după 48 de ore de la 3/11/2024 8:59:19 a.m.

Atât formula de început, cât și faptul că nu specifică clar despre care termeni și condiții e vorba.

Sunt acceptabile și mesaje scrise cu greșeli gramaticale în corespondența uzuală, însă sub nici o formă, niciodată, nu vi se cere să introduceți parola adresei de email pe care tocmai ați primit emailul.

Indiferent de la cine primiți email, fie că e partener, bancă, furnizor, nu trebuie să furnizați date personale sau parole.

Ce fac dacă am introdus deja parola?

  1. Resetarea parolei pentru adresa de email este prioritatea zero. Accesează contul Zooku, mergi la Găzduire -> click pe domeniul găzduit -> Email. În dreptul adresei de email găsești butonul de administrare și poți schimba parola.
  2. Scanarea antivirus a calculatorului este de-asemenea importantă, astfel încă să ai siguranță că nu au fost instalați viruși sau troieni care pot să facă mai mult rău ție și partenerilor tăi de business.
  3. Contacteaza-ți partenerii de business să fie vigilenți în cazul în care primesc emailuri precum cel primit de tine.
  4. Contacteaza suportul. Dacă ai nevoie de ajutor, sfaturi utile sau ai dubii cu privire la mesajul pe care l-ai primit, contacteaza-ne și te ajutăm.

Rămâi în siguranță!

Autor Brandusa Moldovan

Sunt membra a echipei Zooku Solutions, iar scopul meu este sa iti ofer informatii folositoare in desfasurarea activitatii, configurarea setarilor site-urilor sau aplicatiilor folosite de acestea.

Email | Web | Twitter | Facebook | Alte articole de

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.