Despre SEAP/SICAP și certificatul digital

Sistemul electronic de achiziții publice, sau prescurtat SEAP, este o platformă prin intermediul căreia instituțiile de stat își pot face achizițiile de bunuri și servicii în mod transparent.

Achizițiile se realizează prin:

  • licitații deschise, la care poate participa orice ofertant
  • licitații închise, la care se poate participa doar după parcurgerea unei etape de selecție

Tipurile de participanți sunt:

  • Ofertanți: agenții economici, furnizori de produse și servicii
  • Autorități contractante: entitățile care pot organiza licitații, adică instituțiile publice

Autoritatea contractantă decide ce tip de licitație să organizeze.

Tipuri de licitații disponibile în SEAP:

In SEAP există numeroase tipuri de Anunțuri:

  • SEAP-Invitație de participare (RFQ),
  • SEAP-Anunț de participare (CN),
  • SEAP-Anunț de participare simplificat (SCN),
  • SEAP-Anunț de concesionare (PC),
  • SEAP-Anunț de concurs de solutii (DC),
  • SEAP-Invitație de depunere ofertă la sistem de achiziții dinamic(RFD),
  • SEAP-Anunț de atribuire la invitația de participare (CN) ,
  • SEAP-Anunț de atribuire la invitatia de participare (RFQ),
  • SEAP-Anunț de atribuire la anunt simplificat (SCN) ,
  • SEAP-Anunț de atribuire la concesionari (PC),
  • SEAP-Anunț de rezultat la concursul de soluții (DC),
  • SEAP-Anunț de atribuire la invitația de depunere ofertă la sistemul de achiziție dinamic (RFDA)

Certificatul digital

Pentru a putea participa la licitațiile deschise, este nevoie că ofertanții să fie înregistrați pe SEAP și să aibă un Certificat Digital valabil.
Autentificarea în sistem se face pe baza utilizatorului, parolei și certificatului digital primit de la SEAP.

Înregistrarea unui cont în SEAP/SICAP

Înainte de a putea utiliza sistemul de licitații este necesar să parcurgeți procedura de înregistrare accesând site-ul e-licitatie.ro și alege tipul de ofertant. Dacă dețineți o societate comercială, selectați câmpul Ofertant.

Confirmarea datelor

Apăsați butonul “Confirmați și continuați” pentru a merge mai departe

Completarea formularului înregistrare ofertant

Completați toate câmpurile:

General: informații cu privire la entitatea pentru care se face înscrierea
Cont Utilizator: datele utilizatorului ce vă gestiona contul
Adrese: adresa de facturare, a punctului de lucru etc.


După completarea datelor, apăsați butonul Mai departe


Validarea cererii

Pentru emiterea certicatului, este necesar să se valideze cererea. Sunt două variante de validare a cererii:

Validare automată – disponibilă în situația în care Codul unic de identificare a fost identificat în baza de date și dețineți un certificat digital pentru semnarea electronică a cererii. În acest caz, certificatul digital va fi emis imediat.

Validare manuală – în situația în care nu dețineți certificat digital . În acest caz certificatul digital va fi emis după verificarea documentelor și aprobarea cererii de către operatorul SEAP.

Sistemul va trimite la adresa de e-mail înscrisă în formularul online de înregistrare un mesaj informativ privind aprobarea cererii de către un operator SEAP, respectiv emiterea certificatului digital de acces în sistem.

Descarcați și instalați certificatul digital emis urmând instrucțiunile și linkul primite la adresa de e-mail.

Autor Brandusa Moldovan

Sunt membra a echipei Zooku Solutions, iar scopul meu este sa iti ofer informatii folositoare in desfasurarea activitatii, configurarea setarilor site-urilor sau aplicatiilor folosite de acestea.

Email | Web | Twitter | Facebook | Alte articole de

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.