8 secunde decisive

Am tot citit zilele acestea diverse studii despre comportamentul consumatorului. M-a interesat in mod special comportamentul de consum in mediul online. Printre diversele statistici, analize si concluzii gasite, un aspect mi-a atras in mod special atentia: faptul ca media de timp pe care o avem (noi, posesorii de site) pentru a atrage atentia vizitatorilor este de 8 secunde.
In 8 secunde un om se va hotara daca site-ul tau e interesant sau nu, daca a gasit ceea ce cauta sau nu, daca merita sa navigheze in continuare sau mai bine cauta altceva. In acest scurt timp pe care il avem la dispozitie, trebuie sa atragem atentia si sa trezim interesul unor persoane (poate viitori clienti, parteneri, sponsori, etc) care au contact cu noi –  sau cu firma noastra poate pentru prima data.

Ce putem face?
Am facut un mic studiu pe aceasta tema, pe un esantion de persoane care intamplator cocheteaza cu acest subiect si cu mediul online, iar rezultatele, in proportie de peste 75% au subliniat importanta unui design si unui continut atractiv. Asa este. Sunt perfect de acord ca daca site-ul nu e foarte bine optimizat din punctele acestea de vedere pierzi foarte mult. In final e imaginea online a firmei, si trebuie sa te reprezinte ca atare.
Dar mai e un aspect….si revin la un post anterior (Dezavantajele shared hosting) in  care subliniam cat de mult pierzi daca alegi o solutie de gazduire neperformanta. Ce faci daca site-ul tau se incarca greu sau mai grav nu se incarca deloc? Iti permiti sa pierzi aceste secunde cruciale implicit potentiali clienti, colaboratori, investitori, etc, dintr-un motiv la care poate nici nu te-ai gandit pana acum?

Tu ce parere ai?

This article has 5 comments

  1. Alexandra D.

    Nu stiam de treaba cu cele 8 secunde si mi se pare justa, avand in vedere viteza cu care trecem prin viata in genere. Oricum, atragerea consumatorului prin o interfata “lucrata” reprezinta o modalitate de a-ti arata respectul fata de munca ta si fata de cel care vizualizeaza acest lucru. Sau cel putin asa gandesc eu.

  2. veone

    Ma gandesc, pe de alta parte, ca alea 8 secunde reprezinta totusi un avantaj extraordinar, pentru ca ele constituie o baza de pornire, in principiu asigurata. Adica exista baza; acum sa vedem ce poti face cu ea! Daca de, pilda, alea 8 secunde ar fi fost 2, era grav. Dar asa, in 8 secunde poti face ceva care sa prinda vizitatorul.

  3. ali

    mi se pare ok ca “gazduirea” sa fie luata in considerare cand este lansat un site. EX: daca faci un flash super tare, care ar rupe “piata” dar ii ia o vesnicie sa se incarce, nu ai castigat absolut nimic. poate daca uita utilizatorul pagina de site deshisa si cand revine la calc vede ca s-a incarcat 60% din flash…..exagerez si eu :d, dar da, gazduirea este un factor f important pt un site.

  4. Irina

    Prima impresie pe care mi-o face un site tine de atractivitatea si importanta informatiilor scrise in prima pagina. Automat, daca nu imi place ceva din site-ul respectiv voi cauta altceva care sa fie mai “catchy”. Si cred ca acest lucru poate cauza pierderi pentru firma care il detine, poate chiar isi promoveaza produsele sau serviciile exclusiv pe internet si este singurul mod de a atrage clienti.
    Insa nu numai atractivitatea unui site are un cuvant de spus, ci si timpul de incarcare. Daca incerc sa gasesc informatii cat mai rapid si vad ca astept aproape un minut sa se incarce….mai bine ma las pagubasa. Asa ca si tipul de site conteaza, dar si unde il gazduiesti, ce viteza de trafic iti ofera si ce se intampla daca ai mai multi vizitatori in acelasi timp, sa nu ti se blocheze sau sa dea erori.

  5. lavinia

    mie daca un site mi se incarca greu il inchid din start fara sa mai ajung sa vad cum arata sau ce scrie in el

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.