Cum arată strategia SEO în 2021
Nu trebuie să fii expert în domeniu ca să știi că un site (nou sau existent) are nevoie de optimizare SEO.
Search Engine Optimisation, Optimizarea pentru Motoarele de Căutare sau pur și simplu SEO, este un proces complex prin care se asigură vizibilitatea cât mai bună a site-ului în rezultatele motoarelor de căutare. E nevoie de energie, timp și de cele mai multe ori bani investiți, însă rezultatele sunt răsplătite pe măsura eforturilor depuse.
Conținut
Când vine vorba de SEO, primul lucru ce trebuie luat în considerare este conținutul. Text structurat, la obiect, cu informații de calitate, ce ar putea să răspundă imediat întrebărilor sau necesitaților persoanelor interesate. Conținutul trebuie să aibă scop educativ, să informeze și să fie cât mai dinamic. Încearcă să acoperi toată gama de produse sau servicii pe are le oferi, despre care potențialii clienți ar putea fi interesați.
Meta tag-uri
Meta tag-urile sunt elemente HTML care descriu conținutul unui site web. Ele sunt vitale atât pentru motoarele de căutare cât și pentru utilizatori.
Motoarele de căutare citesc aceste tag-uri, iar în baza acestora decid dacă site-ul are conținut de calitate bună, slabă, folositor sau irelevant.
Din punct de vedere SEO, exista două meta tag-uri importante: meta titlu și meta descriere.
Încearcă să tii cont de următoarele:
Meta titlu:
- adaugă cuvintele esențiale la început
- include în titlu cuvintele relevante
- nu depăși 60 de caractere (cu tot cu spații)
- include și brandul/ denumirea societății
- folosește meta titluri unice pentru fiecare pagină
Meta descriere:
- exprimă-te folosind modul activ
- nu depăși 130 caractere (cu spații cu tot)
- pune cuvântul cheie la început
- include un “call to action”: “citește aici pentru a..”
- folosește descrieri unice, specifice site-ului tău
Social media
O mare parte din clienții tăi au deja conturi pe rețelele de socializare. De ce să nu fii și tu acolo? O imagine puternică e construită de către audiență. Poți crea o întreagă comunitate pe rețelele de socializare, poți să ai follow-eri, abonați, care vor deveni clienți fideli. Distribuie link-uri către pagina ta, interacționează cu abonații și vei vedea cum traficul tău vă creste ușor, ușor.
Sitemap
Se mai folosește site map în 2021? Experții în SEO spun că site maps-urile nu mai sunt obligatorii pentru indexare în motoarele de căutare. Totuși, în unele cazuri pot să dea o mână de ajutor: dacă site-ul este unul complex, cu mult conținut, multe pagini, o hartă a site-ului poate ajuta crawler-ele motoarelor de căutare să indexeze mai repede unele pagini.
Cuvinte cheie
AleAlegerea cuvintelor cheie e o adevărată artă. Nu te rezuma doar la alegerea unor cuvinte cheie simple, generale. De exemplu, dacă vinzi roboți de bucătărie, evită cuvinte cheie scurte, precum “robot de bucătărie” ci încearcă să folosești grupuri de cuvinte cheie, cu mai multe detalii: “robot de bucătărie multifuncțional, 5 trepte de viteză”. În general, cuvintele cheie în lanț pot forma grupuri de 3-5 cuvinte. Încearcă să folosești cuvinte specifice produsului pe care îl vinzi, axează-te pe particularități.
Astfel, restrângi aria rezultatelor afișate în urma căutărilor. Cu cât sunt mai specifice și particulare cuvintele cheie, cu atât mai bine e targetat publicul țintă.
Link-uri
Link-urile spre site-ul tău sunt un aport de trafic. Cu cât mai multe link-uri reușești să distribui, cu atât mai bine te vor puncta motoarele de căutare. Cum faci asta? Poți scrie articole sau comentarii pentru alte site-uri din domeniu, promovând link-uri către pagina ta, la semnătură.
Imagini
Imaginile au cel mai mare impact asupra vizitatorului când accesează prima oară un site. Ține cont de următoarele detalii când adaugi poze în conținutul site-ului tău:
- titlul imaginii să fie concis
- folosește imagini unice
- ai grijă la dimensiunile imaginilor. Imaginile prea mari îngreunează viteza de încărcare a site-ului
- fii atent la drepturile de utilizare și copywright. Există platforme ce pun la dispoziție imagini gratuit sau contra cost. Nu ai vrea să riști un proces sau o amendă consistentă
- folosește Alt Tag (alternativa text a unei imagini). Te ajută dacă browserul nu încarcă imaginea.
- asigura-te că imaginile sunt optimizate pentru accesare de pe telefon
- adaugă imaginile în site map-ul site-ului tău
Conținut video
Prezentările video se bucură de popularitate crescută în ultima perioadă, ajungând să fie o unealtă importantă de marketing. Statisticile arată că un conținut video aduce mai mult trafic din motoarele de căutare decât un conținut text. Drept urmare, puțin efort în administrarea unui conținut de tip video poate fi benefică pentru site-ul tău.
- alege cu grijă paginile pe care vei afișa conținut video. De exemplu, poți avea o prezentare a firmei, sau a echipei la secțiunea “Despre noi” a site-ului tău
- adaugă conținut video în context: titlurile trebuie să indice cât mai bine despre ce e vorba în acel video. De exemplu, poți adăuga materiale video pentru meniul de întrebări și răspunsuri (FAQ)
- dacă materialele video sunt găzduite pe o alta platforma, nu neglija partea de descriere
- folosește pictograme cât mai sugestive pentru prezentările video, astfel încât utilizatorii să fie cât mai tentați să le acceseze
Design responsive
Aproape jumatate din acces
Aproape jumătate din accesările unui site sunt de pe telefoane mobile sau tablete. Acest lucru înseamnă că este necesar să adaptezi site-ul tău astfel încât să fie user friendly de pe orice dispozitiv.
Optimizările pentru telefoane mobile și tablete vor fi de mare ajutor utilizatorilor care prefera să navigheze astfel.
Alege limbaje de programare avansate, însă nu neglija viteza de încărcare a site-ului (în special de pe mobil).
Evita pop-up-urile pe varianta pentru mobil. Sunt destul de greu de înlăturat daca nu sunt dorite, vizitatorii își pot pierde interesul repede dacă nu le pot închide.
Ai grija la mărimea butoanelor: pe telefon sau tabletă, totul e la dimensiuni mici. Butoane prea mari sau prea mici îngreunează navigarea pe site.
Securitate
Nu uita să securizezi site-ul cu un certificat SSL. Motoarele de căutare depunctează afișarea în rezultatele căutărilor, daca nu ai un certificat SSL. Pe de altă parte, vizitatorii evită în general navigarea sau cumpărăturile de pe site-uri ce nu sunt securizate. Investiția nu e foarte mare pentru un certificat standard, iar în timp se văd rezultatele.
Numele de domeniu
Sunt atâtea domenii bune dintre care poți alege, atât de multe combinații! Cele mai populare au terminația tarii din care se accesează mai des, însă poți evita acest clișeu și să alegi un domeniu cu extensia domeniului de activiate în care profesezi. De exemplu: domeniultau.coffee pentru o cafenea, domeniultau.tech pentru un magazin online cu produse sau servicii cu tehnologie de ultima generație. La Zooku iți oferim orice domeniu, tu mai trebuie să adaugi putina imaginație.
Poate sună complicat, mult de investit în măsură de timp și bani, însă rezultatele se contorizează în trafic, vizibilitate pe internet și bineînțeles, câștiguri.