Cum să iți promovezi site-ul în mod eficient

Site-ul tău la care ai lucrat atât de mult e în sfârșit gata și e vizibil online. Dar cum faci să îl vadă cât mai mulți vizitatori? Ți-am pregătit câteva idei de care să tii cont dacă vrei o expunere cât mai bună pentru site-ul tău.

Comunități online și Social Media

Fie că e vorba despre Facebook sau Instagram, cu siguranță ai intrat cel puțin o dată într-un grup de discuții pe canalele de social media. Grupurile private sunt adevărate comunități unde se discută subiecte de interes comun, se fac schimburi de informații, se promovează afaceri. Aceste grupuri sunt mină de aur când vine de promovarea site-ului tău.

Majoritatea platformelor, Facebook, Youtube, Instagram, Tiktok, au opțiunea de urmărire, sau “follow”. Se creează astfel un angajament și o conexiune mai apropiată cu vizitatorii site-ului tău, care sunt interesați de produsele sau serviciile pe care le promovezi.

Postări pe blog

Pare o metodă depășită, însă conținutul scris pe blog e extraordinar pentru SEO. Integrează un blog în site-ul tău, scrie conținut inovator și de actualitate, aducând astfel un pus de trafic pe site.
În plus, dacă deja ai articole scrise pe blog, ai putea să le reîmprospătezi sau să le actualizezi. Dacă iți actualizezi în permanență postările vechi, link-urile, te asiguri că vizitatorii nu ajung pe pagini nefuncționale, iar site-ul tău e mereu la zi.

Micro-influencerii

Până acum ai auzit de influenceri: acele persoane populare pe canalele de social media sau Youtube, care sunt faimoși pentru stilul de viață pe care îl promovează, sfaturi cu privire la diverse subiecte în care ei s-au specializat.

Micro-influencerii fac același lucru, doar să la o scală mai mică, neavand așa grad de popularitate că și “starurile”. Ei sunt axați pe social media și promovează conținut din aria lor de interes.

Sunt de mare ajutor dacă vrei să începi o colaborare cu ei, costurile de promovare fiind mult mai mici sau chiar zero daca le trimiți mostre gratuite din produsele tale.

SEO

Search Engine Optimization, sau optimizarea SEO este vitală pentru existența site-ului tău. Cu cât e mai bine optimizat, cu atât mai ușor vă fi site-ul tău indexat în motoarele de căutare. Indexare bună înseamnă afișarea site-ului tău cât mai sus în rezultatele de căutare. De regulă, vizitatorii accesează primele 3-4 site-uri afișate în rezultate, motiv pentru care optimizarea poate face diferența dintre un business de succes și un site despre care nu a auzit nimeni.

Sunt mulți factori ce influențează indexarea site-ului tău, însă cei mai importanți sunt:

  • Optimizarea imaginilor

Optimizarea imaginilor va face site-ul tău mai atractiv pentru motoarele de căutare. Meta tag-urile, aferente imaginilor, acele descrieri scurte sunt foarte bine văzute de către crawlerii motoarelor de căutare. De asemenea, poți să comprimi imaginile înainte să le încarci, astfel încât se va reduce dimensiunea lor și va crește viteza de încărcare a site-ului.

  • Titlu si descriere personalizate

Descrierea scurtă ce apare în rezultatele din motoarele de căutare este alcătuită din titlurile din pagina și descrierile lor:

Ce apare scris cu violet e titlul, iar textul dedesubt este meta-descrierea.

Titlurile și descrierile trebuie să fie mereu concise, scurte și la obiect. Ele fac un rezumat al întregului site, dar și o primă impresie vizitatorului. Cu cât e mai concis titlul, cu atât mai bine.

  • URL-uri scurte

URL-urile scurte și precise sunt excelente pentru SEO. Ajută motoarele de căutare dar și vizitatorii să înțeleagă mai bine despre ce e vorba în site-ul tău. De asemenea, e recomandat să folosești cratime intre cuvintele ce alcătuiesc url-ul. Astfel, devine mai ușor de citit.

E-mail marketing

Cireașa de pe tort când vine vorba despre promovarea site-ului tău, e bineînțeles, e-mail marketing-ul. Odată publicat în mediul online, deja poți crea primul tău newsletter. SendMachine este platforma noastră de email marketing, cu ajutorul căreia poți trimite newslettere chiar și gratuit, către 24.000 abonați, într-o lună.

În plus, ai acces la rapoarte, statistici, template-uri, totul gratuit.

Chiar dacă ești limitat la buget sau unele sugestii nu se pretează site-ului tău, poți folosi ceea ce ți se potrivește pentru a maximiza expunerea site-ului tău pe internet.

Autor Brandusa Moldovan

Sunt membra a echipei Zooku Solutions, iar scopul meu este sa iti ofer informatii folositoare in desfasurarea activitatii, configurarea setarilor site-urilor sau aplicatiilor folosite de acestea.

Email | Web | Twitter | Facebook | Alte articole de

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.