12 Sfaturi pentru a corecta oboseala ochilor la calculator

Este seara si tocmai s-a incheiat o zi lunga petrecuta in fata calculatorului. Simti usturimi la nivelul ochilor, iar imaginile de la distanta nu mai sunt atat de clare cum erau azi dimineata? Ai dureri de cap, de spate, dureri de ochi si te simti obosit? 75% dintre persoanele care lucreaza in fata calculatorului mai mult de 8 ore pe zi sufera de aceste simptome, numite de medici “Sindromul vederii la calculator” – SVC.

Aceste simptome pot fi cauzate de de iluminare slaba, reflexiile de pe ecranele digitale, distanta necorespunzatoare fata de monitor, pozitia la calculator. Problemele oculare netratate, cum ar fi hipermetropia si astigmatismul pot favoriza aparitia SVC. De cele mai mutle ori, simptomele dispar dupa intreruperea lucrului la calculator sau cu aparatele digitale.

Mai jos ti-am pregatit cateva sfaturi utile pentru a preveni simptomele de ochi obositi. Daca acestea persista, iti recomand sa iti faci un consult. Un diagnostic adecvat il poate pune doar un medic oftalmolog.

1. Ajusteaza-ti monitorul – pozitia monitorului are o contributie majora la oboseala ochilor. De aceea, este important ca monitorul sa fie pozitionat la o distanta corecta:  trebuie sa se afle la o distanta de 50 – 60 cm fata de ochii tai, pozitionat 15 – 20 grade sub nivelul ochilor (10 -13 cm).

2. Ia vitamine – ochii au nevoie de vitamine si minerale pentru a functiona corect. Alege vitamintele care contin antioxidanti si ingrediente care ajuta la sanatatea ochilor, cum ar fi vitamintele A, C, E, Zinc, complexul B.

3. Foloseste picaturi – picaturile oculare lubrifiante (lacrimile artificiale) pentru a calma senzatia de ochi uscati si iritatie oculara.

4. Clipeste des – Din cauza concentrarii uiti de cele mai multe ori sa clipesti suficient de des, pentru a putea asigura hidratarea optima globului ocular. Privitul la monitor indelung poate duce la uscarea ochilor si iritarea acestora.

5. Regleaza luminozitatea monitorului – vei diminua astfel lumina puternica de pe ecran

6. Masajul ocular – aplicat in zona din jurul ochilor relaxeaza muschii. Iti poti freca palmele pentru a genera caldura, apoi acopera-ti ochii si tine-i inchisi pentru relaxare.

7. Ia o pauza – Aplica regula 15 – 15 – 15: la fiecare 15 minute, ia o pauza de 15 secunde si priveste ceva aflat la 15 m distanta.

8. Foloseste ochelari de protectie pentru calculator – acestia sunt ochelari cu prescriptie medicala, care sunt creati special pentru statul la calculator. Ei permit ochilor sa focuseze la distanta unui monitor, care este de obicei mai departe decat orice material il citesti de obicei (ziar, carte, documente etc). Ochelarii pentru calculator optimizeaza vederea atunci cand te uiti la ecrane digitale si ajuta la reducerea efectului de “orbire”.

9. Foloseste lumina adecvata – foloseste lumina incandescenta si evita corpurile luminoase cu intensitate mare, pentru a evita umbrele.

10. Minimizeaza efectul de orbire – curata monitorul calculatorului periodic, pentru a evita depunerile de praf si impuritati. Acestea duc la formarea umbrelor.

11. Regleaza rezolutia monitorului – Asigura-te ca monitorul tau suporta o rezolutie mare. O rezolutie mai mare genereaza imagini mai clare ce reduc solicitarea ochilor.

12. Fa o programare la medicul oftalmolog – aproape 71% dintre persoanele care acuza simptome de ochi obositi sunt purtatoare de ochelari sau lentile de contact. De aceea este esential sa verifici daca lentilele inca te ajuta sau trebuie schimbate dioptriile. Medicii oftalmologi recomanda cate un examen periodic anual. Nu uita sa ii precizezi medicului cate ore stai in fata calculatorului si ce fel de tehnologie digitala folosesti.

Multa sanatate!

 

Autor Brandusa Moldovan

Sunt membra a echipei Zooku Solutions, iar scopul meu este sa iti ofer informatii folositoare in desfasurarea activitatii, configurarea setarilor site-urilor sau aplicatiilor folosite de acestea.

Email | Web | Twitter | Facebook | Alte articole de

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *