social media“Succesul nu consta in a nu face niciodata greseli, ci in a nu face aceeasi greseala si a doua oara” (George Bernard Shaw)

Marketingul pe siteurile de socializare nu mai este o noutate pentru majoritatea detinatorilor de site-uri si afaceri online. Cu toate ca acest mediu este destul de bine cunoscut, se pot face greseli care pot afecta abonatii (followers) la pagina, cat si vanzarile.

Pentru a te asigura ca strategiile de pe siteurile de socializare sunt cat mai eficiente, ar trebui evitate greselile prezentate in urmatoarele randuri:

1. Nu iti personalizezi design-ul profilului

Toate site-urile mari de socializare (Google Plus, Twitter, Facebook) iti ofera posibilitatea sa iti personalizezi pagina si sa ii oferi imaginea brand-ului tau. Este important ca pagina ta sa se deosebeasca de a altor firme pentru ca atrage atentia vizitatorilor.

2. Nu iti actualizezi design-ul dupa schimbarile platformelor

Verifica la anumite intervale de timp daca se fac schimbari pe platformele siteurilor de socializare. Un exemplu recent este la profilul de Google Plus, unde s-a modificat dimensiunea cover-ului. Daca nu te adaptezi acestei schimbari, imaginea din profil va oferi vizitatorilor senzatia ca pagina nu este administrata corespunzator.

3. Faci exces de promotii

Tine minte ca siteurile de socializare sunt facute pentru a … socializa ! Daca tot timpul postezi doar oferte promotionale, nu interactionezi cu abonatii sau nu le oferi continut valoros, poti fi marcat ca spammer si vei pierde abonatii in care ai investit timp sa ii aduci pe pagina ta.

4. Dispari perioade lungi de timp

Una din cerintele de baza pentru o strategie de marketing reusita pe retelele sociale, este consistenta. Daca ai disparea perioade lungi de timp, ai pierde sansa unui mare avantaj oferit de social media si anume, capacitatea de a mentine brandul tau in fata abonatilor. Ideea este sa postezi constant pe profilul tau informatii valoroase, dupa un anumit program si sa fi cat mai activ, astfel brandul tau va avea atentia permanenta a abonatilor paginii.

5. Nu incerci platforme noi de socializare

Este important sa fii la curent cu cele mai noi schimbari din industrie. Pe langa timpul rezervat strategiei de postare de noutati dupa un anumit calendar, este important sa iti aloci o parte din timp pentru a explora noi teritorii, noi platforme care apar. Daca faci acest lucru vei avea un avantaj in fata competitiei in cazul in care acea platforma devine foarte utilizata (de ex firmele care si-au facut profil pe Pinterest inca de la aparitie, acum beneficiaza de avantajele oferite de aceasta retea de socializare care a crescut foarte mult).

6. Postezi acelasi continut pe diferite platforme

Uneltele de postat automate, distribuie acelasi continut pe toate platformele sociale. Acest lucru nu prea este in regula pentru ca diferite platforme au culturi diferite, limbaj diferit sau structura diferita (de ex daca vrei sa postezi un mesaj mai lung pe Facebook va aparea tot, dar pe Twitter poti sa ai surpriza sa nu apara tot din cauza restrictiei de caractere).

Cea mai buna metoda ar fi sa adaptezi postarile in functie de caracteristicile retelei si de audienta sau abonati.

7. Nu raspunzi utilizatorilor implicati

Daca oamenii isi fac timp sa interactioneze cu profilul brandului tau, fie prin mesaje sa postari, efortul lor trebuie rasplatit. Raspunde mesajului in cel mai scurt timp posibil si astfel le vei demonstra ca parerea lor conteaza si contributia este apreciata. Reputatia afacerii tale va creste si vei avea recomandari din partea lor.

8. Stergi comentariile negative

Cu totii suntem de acord ca primirea de comentarii negative pe profilurile sociale nu este un lucru amuzant, dar stergerea lor pune compania intr-o lumina negativa. Raspunde acestor mesaje respectuos si nu intra in conflict cu persoana care posteaza. Cel mai important este sa inveti din aceste comentarii negative si sa imbuntatesti situatia, astfel ca pe viitor sa ai cat mai putine mesaje de acest fel.

9. Nu folosesti imagini in postari

Multe studii au aratat ca postarile care contin si imagini au parte de mai multe distribuiri din partea celor care le vad. Acest lucru este valabil la toate retelele de socializare. De fiecare data cand postezi ceva, daca o permite continutul, cauta o imagine de o calitate foarte buna si vei vedea diferenta.

10. Te astepti ca postarile sa fie vazute de toti fanii profilului

Acesta este un lucru care dezamageste multi oameni. Daca pagina de Facebook a afacerii tale are 3000 de fani, nu toti vor vedea postarea in momentul cand postezi, pentru ca nu toti sunt conectati in momentul postarii. Daca doresti sa ai mai multe vizualizari se pot folosi reclamele sau sa postezi continut foarte atractiv care va fi distribuit de multe persoane.

Deoarece retelele de socializare sunt de diferite tipuri, pot exista mai multe tipuri de greseli, ideea este sa constientizezi la momentul potrivit ca le faci si sa imbunatatesti situatia.

 

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.