Black Friday în vreme de Covid

Anul acesta, marea febră a cumpărăturilor se va desfășura online.
Pandemia de anul acesta a schimbat viețile tuturor: de la producători mici, retaileri, până la firme cu renume, cu toții am resimțit schimbările drastice aduse de noul virus.

Cumpărături online în creștere

Obiceiurile cumpărătorilor s-au schimbat, începând de la perioada stării de urgență. Oamenii fiind izolați în case, au început să cumpere tot mai mult online. Cu 45% chiar mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut. Cumpărăturile de zi cu zi s-au mutat online. Cu toate că mulți visează la era când se făceau cumpărăturile în magazine, puțini sunt cei care preferă să își facă cumpărăturile din magazine în perioada ce urmează.

În timp ce restaurantele șchiopătează și încearcă să supraviețuiască de pe o zi pe alta, retailerii vând mai bine decât aceeași perioadă a anului trecut. Unii, chiar și-au dublat cifrele.

Din motive de siguranță, din obișnuință, majoritatea business-urilor s-au adaptat și au trecut în mediul virtual, iar tendința e de creștere.

Așadar, anul acesta ne pregătim pentru cumpărături în siguranță, în mediul online. Se estimează că valul de cumpărături va începe mult mai devreme și poate să țină mai mult decât în anii precedenți.

Cum te pregatești pentru Black Friday Online?

Fie că vinzi electronice, echipament de sport, produse pentru grădinărit, cosmetice sau haine, trebuie să te asiguri că ai bifat lista de mai jos pentru o sesiune de cumpărături intense:

Hosting și infrastructură

Discută cu furnizorul tău de găzduire și informează-l că urmează să ai campanii de Black Friday, astfel încât să ai siguranță că totul va funcționa fără cusur când ai campanii active. Paginile de eroare sunt ultimul lucru pe care l-ai vrea când ai promoții.

De asemenea, furnizorul tău îți poate recomanda suplimentarea resurselor sau alegerea celui mai bun abonament de găzduire, după necesitatea ta.

Securitatea datelor

Cumpărăturile online implică procesarea de date personale. În plus, se recomandă plata cu card, miminizandu-se astfel contactul cu posibile surse de infectare.

Procesarea plăților cu cardul trebuie securizată printr-un certificat SSL.

Teste de performanță a site-ului

Ai posibilitatea să testezi reacția site-ului tău la condiții de trafic intens (spike-uri) sau poți descoperi și remedia din timp probleme ce s-ar putea să apară pe durata campaniilor de Black Friday.

Investiții în angajați

Anul acesta cozile de la magazine se vor muta online. Angajații trebuie instruiți astfel încât să poată oferi asistentă clienților prin telefon, sau online. Trainingurile sunt mereu bine-venite nu doar în apropierea campaniilor de Black Friday, personalul fiind astfel pregătit pentru a-i oferi o experiență cât mai bună clientului.

Planuri de marketing în avans

Infomează-ți clienții despre promoțiile ce vor urma atât în perioada de Black Friday cât și alte oferte ce se vor desfășura de-a lungul lunii Noiembrie. Pentru vizitatorii online poți pregăti notificări de tip pop-up sau informări scurte despre viitoarele promoții, chiar și cupoane de reduceri.

Anul acesta e despre schimbare, despre adaptare la nou. Febra cumparaturilor, asa cum o stiam pana acum, anul acesta va fi cu totul altfel.

Autor Brandusa Moldovan

Sunt membra a echipei Zooku Solutions, iar scopul meu este sa iti ofer informatii folositoare in desfasurarea activitatii, configurarea setarilor site-urilor sau aplicatiilor folosite de acestea.

Email | Web | Twitter | Facebook | Alte articole de

This article has 2 comments

  1. Ioana

    Ai toata dreptatea, totul se muta pe online, iar muncitorii trebuie sa se adapteze la noi cereri de munca.

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.