Cum sa incepi cu succes propriul tau blog

Trebuie sa recunoastem: construirea unui blog de la zero este un proces complex, pe termen lung, iar pentru majoritatea incepatorilor, destul de confuz la inceput.

Un blog de succes implica multa munca, postari frecvente, perseverenta, dedicare si multa, multa munca.

Pregateste-te pentru ce e mai rau: s-ar putea sa lucrezi ore intregi sau zile la un articol, iar acesta nu va avea cititori, vizualizari sau comentarii.

Sunt zeci, sute sau chiar mii de bloguri pe Internet, zilnic apar altele noi. Exista site-uri de specialitate care te sfatuiesc de unde sa incepi, pe ce sa pui accent si unde sa te focusezi mai bine. Si totusi, ce trebuie facut? Nu exista o reteta perfecta pentru un blog, insa poti tine cont de cativa pasi esentiali pentru o rata mare de succes a blogului tau:

1. Gaseste-ti nisa portivita

Vrei sa scrii despre retete de mancare, ultimele tendinte in moda, destinatii de calatorie, fitness sau orice alt subiect care te pasioneaza si simti din toata inima ca vrei sa scrii despre el?

Ai atatea idei insa nu te poti hotari care va fi tema blogului tau? Nu esti sigura sau sigur ca nisa ta este una de succes?

Fa urmatorul experiment:

– fa o simpla cautare in Google dupa nisa la care te-ai gandit (hobby-uri, subiecte pe care preferi sa le dezbati, subiecte pe care iti place sa le citesti)

– cauta blogurile cu cel mai mare numar de abonati sau followeri

– daca gasesti cel putin 5 bloguri din nisa ta, inseamna ca esti pe calea potrivita

Exista deja bloguri cu vechime care probabil au ales sa scrie despre subiecte din nisa ta. Pare dificil la inceput sa faci concurenta cu blogurile existente, insa daca vei gasi o abordare unica, vei atrage cu siguranta vizitatori. Concentreaza-te pe o tema care sa te pasioneze si despre care ai putea scrie zeci de articole. Odata ce ai ales tema, axeaza-te pe subiect.

2. Alege platforma pentru realizarea blogului

Cea mai utilizata platforma pentru realizarea de bloguri este WordPress, deoarece are foarte multe avantaje:

– este gratuita si are foarte multe teme predefinite

– este o platforma prietenoasa, usor de folosit

– blogul se va afisa corect atat pe laptop, cat si pe telefoanele mobile

– exista o comunitate imensa care iti vine in ajutor daca ai neclaritati

Pentru a intelege mai bine platforma, poti sa parcurgi articolul “Primii pasi cu WordPress“, unde gasesti detalii despre setari, adaugarea de postari, continut sau pagini etc.

3. Gaseste un nume de domeniu potrivit

Numele blogului tau este foarte important. Trebuie sa fie clar, concis si la obiect. Gandeste-te bine, apoi inregistreaza domeniul perfect. Aceasta este una dintre alegerile majore in ceea ce priveste viitorul blogului tau.

De ajutor: Cum sa alegi numele de domeniu potrivit

Daca pur si simplu nu te poti hotari asupra unui nume, unele site-uri precum Panabee sau Wordoid iti pot da o mana de ajutor cu idei de nume domenii, pe baza unor cuvinte cheie. Iar daca ai dubii sau vrei sa fii sigur ca nu incalci vreun trademark, arunca o privire pe site-ul Brandchecker .

 4. Cumpara un pachet de gazduire pentru blogul tau

Si nu oarecare, ci unul care sa aiba spatiu generos si resurse suficiente. Deoarece unele plugin-uri consuma resurse considerabile, trebuie sa iei in calcul un pachet potrivit.

Vezi toate pachetele de GAZDUIRE ZOOKU >>>

5. Pune accent pe imagine

In functie de cat buget ai pentru investitie, poti solicita ajutorul unui designer priceput care sa te ajute cu un design elegant si in pas cu trendurile. Primul impact asupra vizitatorilor este unul vizual, deci partea estetica a blogului tau nu trebuie neglijata.

Exista platforme care ofera teme gratuite, cu design profesionist. Trebuie sa te asiguri ca site-ul tau va avea minimul necesar: camp de cautare in blog, lista cu postarile recente, pagina de arhiva, buton de abonare newsletter etc.

Evita sa incarci blogul cu prea multe bannere sau culori, la inceput. Noii vizitatori trebuie sa aiba o impresie buna si sa se creeze o legatura intre tine si cititor.

6. Continut, continut, continut

Un blog de succes se bazeaza pe acuratetea informatiilor, succesiunea postarilor, calitatea articolelor, a subiectelor atragatoare. Cu alte cuvinte, continut. Vizitatorii se asteapta sa gaseasca informatiile pe care ii intereseaza: de exemplu, de la un blog cu tematica umoristica, se asteapta sa gaseasca filmulete amuzante, glume, povesti cu umor. De la un blog de turism asteapta sfaturi despre calatorii, impresii, recomandari etc.

Atractia principala fiind continutul, axeaza-te pe tema principala a blogului tau si incearca sa gasesti subiecte si teme din aceeasi categorie. Nu te abate prea mult de la tema centrala, risti sa pierzi din calitatea blogului si implicit vizitatori.

Scrie mereu, inregistreaza, filmeaza, noteaza tot ceea ce te pasioneaza. Astfel, vei avea suficient material pentru articolele tale.

De asemenea, este esential sa ai o rutina. Planifica-ti realist postarea articolelor si tine-te de program.

Este mai bine sa-ti planifici o postare saptamanala, pe care sa o mentii, sau chiar sa scrii mai des decat sa nu scrii nimic timp de trei saptamani.

Fii onest in postari si exprima-ti opinia personala in momentul in care abordezi un subiect.

7. Promoveaza-ti blogul

Fiind la inceput de drum, va dura putin pana cand vei atrage cat mai multi dintre milioanele de vizitatori pasionati de bloguri. Te-ai incadrat in program, postarile sunt la zi, ai articole bune, ce ai mai putea face sa atragi vizitatori?

Dupa cautarea pe Google, paginile de socializare sunt instrumentele cu cea mai mare rata de distribuire a informatiei si o importanta sursa de vizitatori. Posibilitatile sunt multiple: poti sa apelezi la o societate care sa iti planifice o campanie de promovare, poti cumpara chiar tu pachete de promovare pe Facebook sau prin Google Adwords.

Cele mai populare medii online la ora actuala sunt Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Google+ . Este indicat sa iti creezi cont pe aceste canale, iar cu ajutorul unui plugin poti posta in conturile tale articolele de pe blog. De asemenea, utilizatorii, pot distribui mai departe articolele preferate.

8. SEO

Daca pana acum iti parea familiar termenul, Search Engine Optimization (SEO) inseamna sa iti scrii blogul in asa maniera incat sa fie usor de afisat in rezultatele cautarii in motoarele de cautare. Regulile de indexare se schimba, nu trebuie sa iti schimbi toata structura blogului la fiecare schimbare in algoritmul Google, insa sunt cateva reguli simple, universal valabile, care te vor ajuta sa te mentii in primele rezultate:

– foloseste titluri unice, simple pentru postarile tale

– foloseste cu incredere meta tag-ul “description”

– in locul URL-urilor lungi, foloseste cuvinte sugestive

– adauga o descriere imaginii pe care o incarci in campul Alt Text

– construieste blogul in asa fel incat sa fie ordonat si usor de navigat

De asemenea, adauga posturi din aceeasi categorie la finalul postarii tale, butoane de navigare prin postarile mai vechi, butoane media (Facebook, Twitter), paginatie.

9. Utilizarea corecta a categoriilor

Probabil vei avea o multime de idei la inceput si vrei sa le incluzi pe toate in blog. Trebuie sa le sortezi pe cele mai importante, deoarece categoriile iti pot accelera organic avansarea in rezultatele cautarii pe Google.

Pe langa faptul ca usureaza gasirea continutului, categoriile ajuta la clasificarea si afisarea continutului, care la randul lor creeaza oportunitati de indexare in motoarele de cautare.

Limiteaza numarul categoriilor. Acestea sunt deseori utilizate eronat sau in mod abuziv la postarea unui articol nou, prin crearea unei categorii noi la postarea fiecarui articol. Vei avea doar categorii cu continut slab.

Pentru un blog mic, pana la mediu, este suficient sa ai 10 – maximum 15 categorii.

Selecteaza o categorie pentru o postare. Unii blogeri au tendinta sa bifeze multe sau toate categoriile in momentul in care publica un articol. Acest lucru poate duce la duplicarea continutului, lucru depunctat in SEO.

10. Adauga optiune pentru abonare la newsletter

Pentru a mentine o legatura stransa cu cititorii tai, asigura-te ca sunt in permanenta la curent cu notatile. Adauga optiune de abonare la newsletterul tau. Ai doar avantaje:

– primesti mai multe comentarii, feedback de la cititori si chiar idei noi.

– creste numarul cititorilor precum si distribuirea subiectelor de pe blogul tau

– cresc vanzarile: vizitatorii vor fi mereu atrasi de produse noi sau preturi promotionale

– adauga optiune pentru dezabonare in newsletter, nimeni nu-si doreste sa ajunga intr-o lista neagra fiind marcat ca expeditor de mesaje SPAM

Un serviciu de email marketing, iti pune la dispozitie unelte pentru a creste numarul abonatilor din listele tale de email-uri, dupa care poti incepe sa trimiti campanii newsletter in casutele abonatilor.

11. Adauga plugin-uri de calitate

Un plugin este acel programel care iti face viata mai frumoasa pe internet. Partea si mai frumoasa este ca majoritatea sunt gratuite. Gasesti mai jos o lista a plugin-urilor pe care le poti lua in considerare daca incepi un blog in WordPress:

Akismet – scaneaza si elimina automat comentariile de tip SPAM

W3 Total Cache – creste performantele site-ului tau si ajuta la imbunatatirea SEO

Popup Maker – mana cereasca daca vrei sa iti pui un pop-up pe site, prin care sa anunti ofertele promotionale, inviti vizitatorii sa se aboneze la newsletter etc

Fast secure contact form – un plugin util cu ajutorul caruia utilizatorii te pot contacta prin intermediul unui formular de contact.

Yoast SEO – unul dintre cele mai bune plugin-uri de SEO, care iti va fi de un real ajutor in realizarea articolelor

12. Securitate, inainte de toate

Odata activ pe internet, site-ul tau trebuie sa fie bine securizat. Atacurile sunt neplacute, costisitoare si consumatoare de timp. Cel mai bine e sa iti asiguri un minim de siguranta pentru site-ul tau:

– actualieaza si foloseste in permanenta softurile si plugin-urile

– foloseste o parola puternica pentru administrare. Fa o combinatie de cifre, litere, simboluri speciale

– instaleaza pluginuri de securitate

 13. Analizeaza vizitatorii

In momentul in care incep sa vina vizitatori care iti citesc articolele, este important sa vezi daca numarul acestora evolueaza sau care titluri au fost cele mai accesate in fiecare zi. Aceste lucruri se pot face cu ajutorul unei platforme care ofera solutii pentru urmarirea vizitelor zilnice si alte statistici utile in eficientizarea activitatii.

Cea mai populara alegere cand vine vorba despre astfel de intrumente de masurare, este Google Analytics. Acesta se poate folosi gratuit si contine multe functionalitati. Mai multe detalii gasesti in articolul “7 Instrumente pentru analiza vizitatorilor pe website“.

 

Sper ca te-am inspirat sa pornesti o idee de succes, care sa iti genereze venituri substantiale, fie ele din reclame, de la abonati, din campanii de marketing.

Mult succes!

 

Autor Brandusa Moldovan

Sunt membra a echipei Zooku Solutions, iar scopul meu este sa iti ofer informatii folositoare in desfasurarea activitatii, configurarea setarilor site-urilor sau aplicatiilor folosite de acestea.

Email | Web | Twitter | Facebook | Alte articole de

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.