5 Activitati care te fac un webmaster mai bun
“Fara o crestere continua si progres, cuvinte precum imbunatatire, realizare si succes nu au nici o semnificatie” (Benjamin Franklin).
La construirea unui website se depun multe eforturi pentru ca acesta sa ajunga comform asteptarilor, prin urmare nu va ignorati responsabilitatile de webmaster. Dupa ce devi proprietarul unui site, trebuie sa iti dai silinta sa fii cel mai bun webmaster posibil pentru siteul tau, iti datorezi tie si afacerii tale acest lucru. Un site nu ajunge sa fie bine construit, ca sa ajunga un succes trebuie administrat corespunzator.
Activitatile pe care le prezint, sunt doar o parte care separa webmasterii mediocrii de managerii siteurilor de succes.
1. Actualizarea siteului in mod regulat
Detinerea unui website este un lucru genial, mai ales ca suntem in era informatiei, dar nu ajunge sa ai un website atragator si care functioneaza perfect, daca nu ii actualizezi continutul in mod regulat. Actualizarea continutului de pe site aduce importante beneficii acestuia.
Daca se posteaza continut in mod regulat pe site, fie ca este un articol pe blog, video, poze sau orice fel de continut care este util vizitatorilor, se va crea o legatura intre afacerea ta si clientii targetati. Oamenii interactioneaza mult mai bine cu siteurile care sunt actualizate des si fac cumparaturi de pe acestea, in comparatie cu cele care nu au mai fost atinse de cand au fost create. Siteurile actualizate des arata ca in spatele lor exista oameni dedicati care pun accent pe satisfacerea vizitatorilor si abonatilor.
2. Ruleaza periodic teste de functionalitate
Este important ca de cate ori faci schimbari la site, fie ca este vorba de lucruri simple precum fontul sau mai complicate precum modificarea structurii, sa realizezi cat mai multe teste de functionalitate, pentru ca odata cu aceste modificari poti cauza erori care pot afecta intreg siteul si prin urmare afacerea. Testele de functionalitate se pot realiza in diferite browsere pentru a observa cum se comporta siteul tau.
3. Gestioneaza linkurile rupte (broken links) in mod corespunzator
In principiu arunca o privire peste linkurile rupte atunci cand realizezi teste de functionalitate. Linkurile interne sau externe care aduc vizitatorii pe pagini care nu mai sunt live (din cauza mutarii pagini sau alte motive) nu sunt pe placul utilizatorilor sau motoarelor de cautare pentru ca fac probleme la indexarea paginilor siteului.
Cea mai usoara metoda de a monitoriza linkurile rupte sau lipsa este prin utilizarea unui plugin care scaneaza automat paginile de aceste conectari esuate, dar acest lucru se poate face si manual. Daca gasesti linkuri rupte pe siteul tau, poti sa le indepartezi sau sa le redirectionezi spre alte pagini.
4. Prezenta pe siteurile de socializare
In timpurile pe care le traim, detinerea unui website perfect functional nu este de ajuns. Este datoria ta ca webmaster sa analizezi si sa urmaresti mediile unde ar trebui sa fie prezent siteul tau, pentru ca nu mai este de ajuns sa fie prezent doar in motoarele de cautare. Ar trebui alese mediile unde oamenii isi petrec mult timp, cum ar fi siteurile de socializare. Prezenta pe siteurile de socializare a siteului si afaceri tale, ar trebui sa fie o prioritate deoarece majoritatea consumatorilor sunt prezenti pe astfel de siteuri, lucru care iti va aduce mai multa expunere.
Un alt motiv de a fi prezent pe siteurile de socializare este acela ca motoarele de cautare pun tot mai mare accent pe interactiunea siteului cu siteurile de socializare. In cazul in care se realizeaza SEO (Search Engine Optimization), motoarele de cautare vor tine cont si de activitatea siteului pe retelele de socializare.
Nu trebuie sa fii un expert in retele de socializare ca sa beneficieze de avantajele pe care le ofera acestea. Incepe prin a crea conturi pe cele mai importante retele (Facebook, Pinterest, Twitter, Google Plus) si realizeaza un program prin care sa postezi continut pentru abonati, de cateva ori pe saptamana, sa interactionezi cu acestia. Dupa ce acest lucru va deveni o rutina, vei vedea si avantajele de a fi prezent in social media.
5. Solicita feedback din partea utilizatorilor inainte sa realizezi unele schimbari la website
Pentru a deveni un webmaster mai bun, ar trebui sa incepi sa constientizezi ca opiniile utilizatorilor nu trebuie sa ramana doar la stadiul de opinii, ci ar trebui tinut cont de acestea. Prin urmare, daca decizi ca vrei sa faci schimbari majore la site ai putea interactiona cu utilizatori prin realizarea unui chestionar in care sa le ceri parerea asupra acestor modificari.
De exemplu daca vrei sa adaugi produse noi magazinului tau online, ar fi indicat sa afli daca utilizatorii ar cumpara asemenea produse, pentru ca pana la urma acest lucru conteaza cel mai mult.
Comunicarea cu utilizatorii si clientii este foarte importanta, deoarece acestia iti pot oferi feedback valoros, dupa care ai doar de castigat. Feedbackul iti arata unde te afli si ce imbunatatiri poti sa aduci afacerii tale pentru a creste.
Foarte util articolul. Felicitari.